Länge sedan sist

Den här bloggen verkar ha blivit ett bra exempel på hur en inledande ansträngning snabbt tappar styrka för att slutligen helt tappa driv. Kanske är det dags för lite ny energi? Vi får se, men jag kan ju alltid skriva något kort och se hur om nått tänder till.

Så vad har hänt sen sist? Säkert en hel del. Spenderade hela sommaren, totalt mer än två månader, i Sverige. Är i Milano nu och längtar tillbaka till ett kallt Sverige. Efter tre år i Sydafrika är vinter den månad jag tycker bäst om. Kanske var det även så innan bara att jag inte var medveten om det. Sitter för närvarande och skriver en forskningsplan för postdoc-ansökningar. Motivationen är nära noll. Har mer eller mindre sagt till mig själv att jag bara kan tänka mig framtida jobb i skandinaviska länder eller länder där språket är engelska eller tyska. Får se vad som händer.

Min mamma har varit sjuk och i dag fick jag reda på att hon är nära att bli friskförklarad. Tack.

Mediterar mer än innan. Åtminstone när jag lever vardagsliv i Italien. Har börjat sitta två gånger. Vet inte riktigt om det faktiskt gör någon skillnad eller om jag mest känner mig bra för att jag för ansträngningen. Oavsett så tänker jag fortsätta me det.

Har också fått ett stipendium att stanna två månader i Sverige i början av nästa år. Planerar på att bo hos min mormor norr om Stockholm. Hon är väldigt gammal och rätt förvirrad. Får se hur det blir.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

